Thursday, December 30, 2010

Menafikan rasa....


Saat pertama kita bersua,
Aku merasa sesuatu yg tak kena,
Cuba menghampiri sehingga letih,
Adakalanya jatuh, namun aku ttp teguh bangun berdiri,
Kerana luahan perasaanmu trhdpku sentiasa segar di sanubariku......

Kau keindahan bagiku,
Kau sumber motivasiku,
Kau membuat aku jadi tak keruan,
Kau buat aku jadi apa yg xpernah aku fikirkan....

dalam kata lain....

Aku ingin melihat tawamu selalu,
Aku ingin menangis bersamamu,
Aku ingin selalu melihat gemalaimu,
Aku ingin merasa kasih syg darimu....

Namun, aku percaya....

Cinta adalah anugerah,
Ia bukan paksaan,
Apatah lagi hak milik,
Ia dengan kerelaan hati,
Yang kdgkala kta sendri tak sedar.....
Namun adakah dengan menafikan rasa,
kita patut bangga?

Kerana, lumrah sebilangan manusia,
Merasa keji bila dihina,
Merasa bangga bila dipuja....

Dalam kata lain.....
Aku tetap aku....
Yang ikhlas memuja dan dibalas dgn kehampaan 
darimu yg sering menafikan rasa...


Lara Pencinta
Mus....

14 comments:

  1. tak kira di mana berada...jiwang je keje pak cik ya

    ReplyDelete
  2. kawe kan suka bersastera beb... jeles la tu.. hak3..

    ReplyDelete
  3. xda makna nye nak jeles ngan Pak cik... lagi pun da tau da pak cik...hahaha

    ReplyDelete