Saturday, December 10, 2011

Searching For Star Champion & Runner-Up Voice Of Miracle Singing Competitions.....

1stly.. Syukur ke hadrat Ilahi sebab dgn Izin-Nya kejayaan ini tercapai..... Next, thanks to my marka, & last but not least kepada semua penyokong2 kami..... Tanpa sokongan dn berkat doa anda, kejayaan ini mungkin tak tercapai... Thanks Guys !!!!


Searching 4 Star's Secretariats....


Practice Session...


Actually Searching For Star ini pertandingan nyanyian lagu2 bahasa English, aku tertarik utk menyertainya.... Competition nie anjuran English Lang. Club Of UUM, memandangkan semua peserta nyanyi guna minus one, aku pn nak wat suatu yg laen dr laen dgn perform guna teknik "Acoustic". Farah Awien sbg penyanyi dan aku maen gitar.. Idea utk wat camni aku dpt daripada gitaris2 yg berjaya cam Edrie Hashim dan Slash, pas diaorg kuar dr band dan bergerak solo, diaorg lbh success dn dikenali.... dgn pengalaman2 yg pernah aku tempuhi sblm ini, mmbuatkan aku lbh berani utk join comp. camnie... Sebab lain, adalah kerana nak ubati kedukaan hati ini yg selalu kalah masuk comp. music... Aku berpegang pada prinsip belajar drpd kesilapan dn "Fall 3 times, Stand Up 4", mksudnya jgn menyerah kalah dlm seni. Kena sentiasa berusaha...
Sblm ke semi dn final......

Audition


Sesi audition, Farah lepas... Ramai jgk yg join, yg star2 pn ada, tp rezeki pd kami... Then 9 December 2011, hari semi dn final... Semi kami maen akustik, lagu Price Tag, dapat supporters yg gempak2, nyanyi sma2... Then Final lagu, Listen-Beyonce... Honestly aku ckp, aku teruja dgn suara Farah Awien, terbaek... Meremang bulu roma bila dgr, dgn gaya persembahan yg menyentap jiwa.... U were awesome farah... "tak salah keputusan aku utk pilih hg sbg singer aku" =)... Byk finalist2 yg power2, 6 chineses n 4 Malays... Malays suma masuk final + 1 org Chinese guy... Tp rezeki kami,  dapat Champion.... no.2 Malay lady, 3rd pn Malay lady...Congrate U Guys.... Rasa syukur2 sgt sb mng, nie 1st time dapat Champion... Ditambah pulak dgn pd masa yg sama aku gi masuk pertandingan nyanyian Voice Of Miracle... Dpt no.2.. Okla 2... Sb aku xpenah menang pertandingan nyanyian... Aku men gitar smbil nyanyi kali nie... Lagu Bila Cinta-O.S.T LBS.... Kalut lari sana sini perform, syukurlah berbaloi......


Lagu Semi Final.....


                          Me & Farah =)

    Tanjungisme...  Penang Mari... Ngee

Dari Kanan pemenang tempat ke-2, dua dari kanan 
pemenang tempat ke-3, tengah Farah Awien Champion, 
4 dari kanan menang persembahan terbaik, 5 dari kanan??? 
ehemm2... aku la.. Gitaris Farah... Ngeee =B

In the mean time............ 

 VOICE OF MIRACLE anjuran DPP Muamalat
Syukur, dapat "durian runtuh" dlm satu malam.. Rezeki... 
Rasa cam dalam mimpi lak... hehehe... Hepi sgt, sb 
menang  no.2 pertandingan Nyanyian "Voice Of Miracle"
P/S Ada gak org iktiraf suara aku... =)


errr.. Adek yg tlg pgg mic nie, Tq yea.. hehe

DISEBALIK KEJAYAAN ADA PENDORONG.......

"A great love will makes one man be motivated to achieve his dreams"

Ehem2... Ermm.. Gadis ini banyak support saya, Dari mula sampai habis, dari tenaga, masa, transportation sampailah kepada gitar... Tq so much.... Angin lalu tolong sampaikan ucapan penghargaan ini padanya.... <3 Shyn, XOXO...





14 comments: