Thursday, January 6, 2011

Germocks

Critanya cam nie, Germocks nie band yg ditubuhkan oleh anak2 muda Uum iaitu Aku (vokalis), Synyster Luqman (lead Guitar), Ali (Rhythm), Elly (Bassist), Hanip(Drummer), Hafiz(2nd Drummer). Aku pn sbnqnya bknlah penyanyi, aku men gitar gak, org ckp bidang terjun la, pasaipa? sb xdak spa nk nyanyi msa kami nak join competition. Ermm.. Band nie ditubuhkan msa aku sem 5, yakni pd thn 2010. Org slalu dok tanya awat nama band nie Germocks. Germocks nie sbnqnya adalah daripada perkataan "Gemok", panggilan manja diantara kami sesama dgn harapan semua nk jd gemok pasai kami semua kurus. ngee..  Antara pnglibatan Germokcs adalah spt Talent Show kat Kachi dn Battle Of D Band Rentak Juara UUM. Lagu kami bawak berentak rock, lagu Resam Pak Belalang (Kristal). Act. band nie baru lg, wlaupn baru berkecimpung dalam arena seni nie, byk pglaman dh kami dpt. Berentap dgn musician2 yg terer punya. Kini, Germorck sdg berusaha mncipta elemen2 muzik sendre. Nie pn hasil drpd pglaman msk battle ritu, yg menang 2, bwk lagu sndri. Lagu mesti kreatif dari pelbagai aspek. So, Wait 4 d new appearance of Germocks... Thanks pd semua yg mnyokong band ini dn truskan sapot kami ... yg gurl dlm pic bwh nie mem besaq kami.. Nama dia Noratika. Slalu kena amek video n gambaq2 kami...she is also my lil sis.. lurve u adek..  hehehe



K.A.M.I

Jamming Session



Antara kenangan manis yang xdpt aku lupakan, bergandingan dgn Muiz MetalAsia yg wat persembahan time aku battle nie.... Dia nie kira merangkap juri battle 2 la..


-Time battle of band nie jgk, kump May datang wat persembahan... Dapatlah aku berbual2 dn bergambar dgn Otai2 Rock trsbt... Dlm perbualan aku dgn Mus May, aku ada tnya dia.... Lbh krg cmniela sesi dialog aku dgn dy..

Mus Najri- Bang, sy ada satu soalan nk tanya...
Mus May- Haa, tanyalaa...
Mus Najri- Bapak Bang Ibrahim Pendek ka?
Mus May- (Sambil tertawa) Wahh, mentang2 aku camnie... tak lah..
Mus Najri- Rilek bang, sy dgr org ckp.... Bkn sb tinggi ya, tp sb suara lantang (aku dok jga hati dy jg, ngee)



With Uncle Man.. Drummer May yg plg sporting..                 


Nak kata feeling abeh arr?



Si Gemok nie lah ketua band Germocks.. Tp xgemok pn... 
Bajet cam Sarjan Misai





Nantikan Kemunculan Semula Kami............. 
Perjuangan dn Perhitungan Masih Belum Selesai.............

3 comments: